Medlemsbrev nr 2 våren 2026
Hej Medlemmar!
Klubben har i skrivande stund 284 medlemmar samt 11 familjemedlemmar.
Efter en både regnig, blåsig och kall vår så har värmen äntligen kommit och det är fullt av aktiviteter för våra medlemmar.
Sjösättningarna har startat upp och för dig som inte planerat in sjösättning så finns som vanligt listor för ditt önskemål inne i klubbstugan.
Var noga med att din utrustning i form av vagn och annat är i gott skick för att minska risker med fördröjning och säkerhet.
Märkning av våra vagnar är viktigt så vi kan komma i kontakt med ägare när detta krävs. Namn och tel nr skall vara tydligt märkta på vagnen.
Broarbetet är inte klart och har den senaste tiden också smutsat ner båtar med grus och damm. Vi har kontaktat ansvariga som har förklarat att en städning gjordes med borstmaskin och att detta är den största orsaken till problemet.
Nästa operation på bron är blästring inför asfaltering av gångbanan. Här finns en ny risk för nedsmutsning beroende på vindriktning.
Arbetet som helhet skall vara klart till midsommar enligt våra uppgifter.
Arbetsdagen är planerad till lördag den 13 juni. En beskrivning av arbetsdagen kommer att finnas upplagd på vår hemsida men går också ut som mail.
Stort tack på förhand till alla som hjälper till på Arbetsdagen och därmed också samtidigt skapar en trivsam klubbkänsla.
Obetalda räkningar är nu uppstädat och läggs till våra handlingar.
Årsmöte har hållits och fungerade bra med gott tempo och bra frågor. Här hittar du årsmötesprotokoll...
A-bryggan har fått en reparation utförd i form av utbytt kätting till vågbrytare där arbetet krävde hjälp av dykare. En av våra medlemmar, Kristian Lundmark har varit behjälplig med dykinsatsen, sammanhållande för hela projektet har vår bryggansvarig Arne Sahlén varit och vi riktar ett stort tack till de båda.
Vår kran har fått den översyn som har varit planerad till sjösättningsperiod.
Likviditeten i klubben följer vår plan för året och vi har en god kontroll på inkomster och utgifter.
I skrivande stund har vi 125 av 134 båtplatser uthyrda samt 14 av 18 husbilsplatser uthyrda.
En anmärkning som från inspektionslistan 2025 var att schackel fanns på några bommar. Det är inte tillåtet då det riskerar att förorsaka korrosion på våra bommar. Detta blir också en kontrollpunkt på arbetsdagen.
Bevakning av hamnområde fram till 1 maj har fungerat bra i det hela men vissa har uteblivet och kommer faktureras avgift för utebliven bevakning. Byter du din vakt med någon så kvittera detta på bevakningslistan i klubbhuset.
Vår idé är ju att jag ser till din båt och du ser till min. Detta bygger ju då på att alla ställer upp enligt lagt bevakningsschema.
Vi planerar en informationsträff för nya medlemmar. Du som ny medlem kommer att få informationen via mail samt på vår hemsida.
Brandsläckare och hjärtstartare har besiktigats.
Vi önskar er nu en fin sjösättning, midsommar och båtsommar
Ständig förbättring!
Styrelsen
genom ordförande Lars Olsson